|
|
hoe
pakken wij het aan?
|
B a s i s v a n
u i t d e o b j e c t p
r o g r a m m e e r o m g e v i n g :
We gaan met deze opdracht uit de richting van het
pad-plannen en richten ons volledig op de kinematische aspecten
van de robotica in de ruimtelijke wereld. We bundelen daartoe
onze krachten tot het gebruik van Java
(TM)
als object geörienteerde programeertaal.
Java is een krachtige (bijna) open source taal die als basis
heeft gediend voor veel huidige programmeertalen, en zelf
zijn eigen evolutie heeft doorgemaakt. De voornaamste redenen
voor het gebruik van Java voor deze opdracht ligt hem in het
feit dat het eerder binnen de cursus ZSB werd gebruikt, en
we hierin uitvoerig praktische en theoretische lessen kregen
binnen het tweede semester.
Het ontwerp van een robot, en de structuur van zijn kinematische
transposities van gewricht tot gewricht, vraagt impliciet
om een object geörienteerde structuur.
We programmeren
een 3D omgeving, en/of maken zo mogelijk deels gebruik van
bestaande software ter ondersteuning. We leggen ons niet direct
toe op de interface, maar op het zover mogelijk voltooien
van een functioneel pakket dat een gebruiker in staat stelt
een willekeurige DH-conventie in te voeren, en te bestuderen.
Dit zal een iteratief proces zijn van vooral veel debuggen
en herzien van doelstellingen.
|
|
|