|
|
Zoeken,
Sturen en Bewegen (ZSB)
|
w a t i s Z
S B :
Het vak "Zoeken, Sturen en Bewegen" is
het afsluitende blok van het eerste jaar van de bachelor kunstmatige
intelligentie aan de universiteit van Amsterdam. Binnen 4
weken wordt geprobeerd zoveel mogelijk van de in het eerste
jaar opgedane kennis en ervaring te gebruiken in enkele korte
praktische onderzoeksprojecten.
- In de eerste week wordt een eindspel binnen het schaken
onderzocht en geïmplementeerd in de logische programmeertaal
prolog (koning versus koning en pion).
- In de tweede week wordt kennis van robotica en lineaire
algebra gecombineerd met theoriën achter robotische mechanica
en pad-planning om inzichten te krijgen in de kinematica van
aangestuurde robots, en het uitrekenen van efficiënte
paden.
- In de derde week wordt via een object-geörienteerde
programmeertaal (Java) een robotarm aangestuurd welke speelstukken
van een schaakbord zal verzetten. Inverse kinematica was een
van de belangrijke onderdelen binnen deze opdracht.
- De vierde week is voor een eigen te kiezen project, welke
binnen deze website zal worden beschreven. Voor het project
was slechts 4 dagen de tijd, en helaas is er bij ons wegens
omstandigheden een dag van weggevallen. We hebben nog deels
tijd in weten te halen door ook in de avonduren bezig te zijn
geweest met ons project.
|
|
|