wie en wat?
ZSB
wat doen wij?
hoe pakken wij het aan?
materialen en methode
labjournaal
waarnemingen
resultaat
broncode
Zoeken, Sturen en Bewegen (ZSB)

w a t   i s   Z S B :
Het vak "Zoeken, Sturen en Bewegen" is het afsluitende blok van het eerste jaar van de bachelor kunstmatige intelligentie aan de universiteit van Amsterdam. Binnen 4 weken wordt geprobeerd zoveel mogelijk van de in het eerste jaar opgedane kennis en ervaring te gebruiken in enkele korte praktische onderzoeksprojecten.

- In de eerste week wordt een eindspel binnen het schaken onderzocht en geïmplementeerd in de logische programmeertaal prolog (koning versus koning en pion).
- In de tweede week wordt kennis van robotica en lineaire algebra gecombineerd met theoriën achter robotische mechanica en pad-planning om inzichten te krijgen in de kinematica van aangestuurde robots, en het uitrekenen van efficiënte paden.
- In de derde week wordt via een object-geörienteerde programmeertaal (Java) een robotarm aangestuurd welke speelstukken van een schaakbord zal verzetten. Inverse kinematica was een van de belangrijke onderdelen binnen deze opdracht.

- De vierde week is voor een eigen te kiezen project, welke binnen deze website zal worden beschreven. Voor het project was slechts 4 dagen de tijd, en helaas is er bij ons wegens omstandigheden een dag van weggevallen. We hebben nog deels tijd in weten te halen door ook in de avonduren bezig te zijn geweest met ons project.